20 Şubat 2018

bir aktör,bir adam,bir insan....

 bugün size keanu reeves'in oyunculuğundan bahsetmek istiyorum.sizi ne kadar da ilgilendiriyor değil mi ? :D ben kendime hiç şaşırmadım.john wick'in ilk bölümünü izleyeceğim sırada net yorumlarına bakmış ve oyunculuğuyla ilgili yine pek çok yorum okumuştum,bunları yazanlarda hep reeves hayranları.ondan sonra tüm filmlerini baştan izleyip özellikle oyunculuğuna bakmaya karar verdim.işte vardığım sonuçlar.

keanu reeves'in oyunculuğu hep şaibelidir,onu sevenler bile a evet çok iyi bir oyuncu değil ama muhteşem bir insan derler.peki çok iyi bir oyuncu olmayan bu adam nasıl hollywood'un en saygın ve sevilen aktörlerinden biri olmuş ? hiç düşündünüz mü?
böyle düşünülmesinde  bazı sebepler olduğunu düşünüyorum.
her şeyden önce keanu reeves'i herkes amerikalı zanneder ve bir hollywood starıda olunca ondan çok amerikanvari bir oyunculuk bekleniyor diye düşünüyorum.reevs'te kesinlikle hollwood tarzı bir oyunculuk yok,onun etnik kökeni oyunculuk tarzını oldukça etkilemiş.bunu bilerek mi yapıyor yoksa kendiliğinden mi böyle gelişmiş tabi ki bilemiyorum ama çin asıllı bir hawai'li olması onun oyunculuğunda uzak doğu etkilerini ortaya çıkmasını sağlamış.uzak doğulu oyuncular için "gözleriyle oyunculuk yapan oyuncular"denir bence reeves'te de bu özellik var.bir de onun kendine ait çok karakteristik jestleri ve vücut dili var bu da onun oyunculuğunu bir şekilde etkiliyor olabilir.şimdi bu ayrıntıya dikkat ederek göl evi filmini bir kez daha izleyin ve alex karakterini canlandıran keanu reeves'in sevdiği kadını ilk kez gördüğü kate'in doğum gününde ki gözlerinde ve yüzünde oluşan duygu yoğunluğunu fark edin.evet,bunu yapın :) oyunculuğunu kendimce kontrol etmeye karar verdikten sonra böyle çok sahne keşfettim ve o sahne de keanu reeves'in alex olarak aşık olduğu kadın sandra block'un kate karakterine aşık aşıka bakması beni gerçekten çok etkilemişti.üstelik romantik komedi de hiç sevmem.daha böyle pek çok örnek sıralayabilirim.


 bir de belki daha önemli bir neden olarak kanada'lı olması ve orada büyümesi de onun yaşam tarzını etkilediği gibi yaşam felsefesini de etkilemiş diye düşünüyorum.zira kanada benim bildiğim kadarıyla amerika gibi kapitalist ve emparyalist bir ülke değil,daha sosyalit felsefeye sahip olan bir ülke.keanu reeves'in de bir hollyywood yıldızından çok farklı olan yaşam şekli,hayata karşı duruşu,tüketime karşı tepkisi,ki tüm bunları hollywood'un en zengin on aktöründen biri olduğu halde,kendini bir meta olarak kullandırmayışı hollwood'u sonuna kadar kapitalist ve emparyalist düşünce doğrultusunda kullananların hoşuna gitmiyordur diye düşünüyorum.böylelikle onun oyunculuğu hakkında spekülasyonların gırla gitmesine sebep oluyor.
bazı okuduğum ingilizce haberlerde ki ne kadar doğru çevirdim size garanti veremem tabi kireeves'e özellikle sosyalist düşünce yönünde kanada devletinin zihin kontolü yapıldığı ve bu nedenlede tüketime yöneltilmiş kapitalist amerikan gençliği için son derece de tehlikeli bir karakter olduğu yönündeydi.

bu konuyla ilgili burada ki yazıya bir göz atabilirsiniz.ingilizce bir haber.


fakirlere yardım ederken pek çok görüntüsüne ulaşabilirsinz netten.










bu da mübarek insanın metro görüntüleri :)


bu videodaki sözler keanu reeves'e ithaf ediliyor ama kesin olarak onun söyleyip söylemediği belli değil .amma velakin muhafazakar düşünceli bir adam olduğuda biliniyor yani o söylememişse bile bu tarz düşünceleri olması hiç şaşırtıcı olmazdı.
işte video 


matrix'ten kazandığı 110 milyon dolraın 80 milyonunun dublörlere motor alıp yardım ederek haramıc biri,bir film çekiminde kamera arkasında bir aile babasının maddi sıkıntıda olduğunu öğrenince ona ciddi yardımlarda bulunmuş,ve pek çok yardım kuruluşuna,lösemi hastalarına yaptığı büyük meblalı yardımlar var ve tüm bunları angelina jolie gibi kameralar önünde kelimenin tam manasıyla amerikan vari bir oyunculuk sergileyerek yapmıyor.ee nasıl biliyrsun dersen de hiç bir şeyin gizli kalamadığı bir dünya da yaşıyoruz derim.
hasılı metroya binen.fakirlere yardım eden,sürekli kot pantol ve catlaerle gezen,kkolunda bir bez çantası ve okuduğu çok sevdiği dostoyevski'siyle bu adam gerçekten tam bir kapitalist sistem karşıtı.
ee bu yüzden de oyunculuğu çok iyi değil tabai ki?
siz ne dersiniz ?



2 yorum:

  1. bazılarının da insanlığı oyunculuğundan iyi olsun , ihtiyacımız var bu gibilere , özellikle de şimdi . Belki romantik ya da duygusal bakıyoruz dünyaya ama neden olmasın ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya yemin ederim şu yazıya biri yorum yapsın çok istiyordum :p Sen olunca daha çok sevindim.Iyiliğin dini,dii,rengi,statüsü yok kesinlikle.Çok insan adam bence yani onca hakkında okuduklarımdan ve röpörtajlarından sonra ona karar verdim.Tabi Hollywood bu belli de olmaz ama üç yıllık kotla gezen bir star olarak kapitalizmn köpeği de olmadığına göre kalbide kendi gibi güzel diye düşünüyorum/düşünmek istiyorum;)
      Ayrıca güzel abi yaaaaaa :D

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails