20 Şubat 2018

beni asla bırakma,kazuo ishiguro....

Geoge Orwel insanların düşünmesinin,okumasının,her türlü özgür eyleminin yasaklandığı distopik bir dünya tahayyül etmişti 1984'de.Aldus Huxley ise özgür bir dünyada! ,kitap olduğu halde okunmadığı,insanların tüpte üretildiği ama bu durumun sorgulanmadığı hatta insan olmanın bile önemsenmediği daha öngörülü daha korkunç bir distopik evren tahayyül eder Cesur Yeni Dünya'da.Kazuo İshiguro'da Huxley'in izinden yürür ve distopik bir roman olduğunu çaktırmadan aralarda göz kırparcasına sisli bir belirginlikle kaderlerine razı olan insan klonlarının hikayesini anlatarak ilerler Beni Asla Bırakma'da.Kitap boyunca sinirlenirsiniz roman karakterlerine bu ne genişlik kardeşim diye.Sen klonsun kendine gel,itiraz et,bağır,çağır,yık ortalığı..Çok fazla şey diyemiyorum çünkü esas yorımumu yapabilmek için gerçekten spoiler olayına girmem şart.Çok keyif almasamda kitabın vermek istediğinin koca bir metaforla verildiğini düşünüyorum.Genç bir grubun olağandışı bir sıradanlıkla anlatıldığı gençlik hikayelerini okurken hayatlarının sırlarını,klon olduklarını, öğrenen geçlerin klon olduklarını öğrendiğinize mi şaşırasınız yoksa bu gerçeğe tepkisizliklerine mi, bunu bilen normal! insanların bilmezden gelmesine mi diye gider gider gelirsiniz.Ama günümüz insanına ne de çok benziyor karakterler dersiniz.Sınırımızın hemen gerisinde bir savaş ve şehit verdiğimiz evlatlarımız....;çoluk çocuk demeden taciz eden,hayvana bile tecavüz edecek kadar gözü dönmüş pislikler,bebeklere tecavüz eden insan görünümlü mahlukatlar;tüm bunlar yaşanırken sevgililer gününde halısının üstüne gül yapraklarıyla"seni seviyorum kocam"yazan çok romantik islamcı pembik geberik gelinleri;kocişlerine bilmem kaç çeşit yaptıkları yemekleri bilmem ne marka tabaklarında pembiş mutfaklarında hergün yılmadan paylaşan mutluluk pıtırcığı gelin'cikler,sunum perileri,tabak çanak çılgınları,marka manyakları,her günün bir öncekinden daha acı haberler getirdiği günler ve soyları hiç mi hiç tükenmeyen adam sendeciler,ne me lazımcılar...Bu kitabı okurken belki bizde birilerinin klonuyuzda o yüzden mi isnalığımızı kaybettik ya da zaten hiç mi olamadık deyip durdum....


arka kapak:

Yatılı okul Hailsham'ın öğrencileri, bahçe duvarının arkasındaki karanlık ormandan çok korkarlar. Hafta sonları veya tatillerde evlerine gitmez., Hailsham'dan önceki yaşamlarını hatırlamazlar. Dış dünyayla bağlantıları yoktur. Öğretmenler değil, gözetmenler tarafından eğitilirler. Spor ve sanata büyük önem veren gözetmenler, Hailsham öğrencilerine sürekli özel olduklarını hatırlatır ve bedenlerine çok iyi bakmaları gerektiğini tekrarlar. 
Kazuo Ishiguro, yayımlandığı yıl Time tarafından İngilizce yazılmış en iyi 100 roman listesine alınan Beni Asla Bırakma'da, yıkıma götüreceğini bile bile kendi kaderini kabullenenlere odaklanmış görünüyor.

birde filmi var efendim

2010 yapımı filmin imdb puanı:7.2

başrolde keira knightley var.

filmi uzun zaman önce izlemiştim ama şimdi hatırlamıyorum :/








trailer



sağlıkla kalın :)

4 yorum:

  1. merak ettiğim bir kitap, yalnız fotoğraf bi harika gözümü alamadım :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.Kitap gerçekten verdiği felsefe olarak çok güzel.Hoşgeldiniz bu arada :)

    YanıtlaSil
  3. kitabı kadar filmini de beğendiğim ender eserlerden biridir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Distopik kafa güzel ya:)) Hoş bizde tam bir distopya içindeyiz bence amma faredene tabi;)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails