24 Aralık 2017

başlangıç,dan brown..


Bazen sevmediğiniz bir yamek yerken lokma ağzınızda büyüdükçe büyür ya ha işte kitapta öyle oldu ben oludukça sayfalar çoğaldı.#danbrown'ın tüm kitaplarını okumuş biri olarak beni en heyecanlandıran kitapları #davincininsifresi,#kayipsenbol'dü,
#meleklerveseytanlar'ı da düşününce sanırım artık deşifre edecek sırrı kalmadı.🤔 Kitabı Brown için ben vasat bile buldum.Yalnız onca okuduğum evanjelizm,yeni dünya düzenleri,masonluk,kabala,illuminati vb kitaplardan sonra ben Brown'nun evanjelist bir yazar olduğuna karar verdim.Zira Davinci Cod'da hedefi Katolik klisesi ve Hz.Isa'nın tanrılığı meselesiydi.Magdalalı Meryem'le kilisenin en önemli fenomenini yıktı ve kitapla milyonlara ulaşıp kiliseyi çıldırttı,arkadan Meleklekler ve Şeytanlar kitabıyla(yalnız hangisi önce hangisi sonraydı hatırlamıyorum) kilisenin illuminati bağlantısı,Opus Dei gibi konulara ve kilisenin kirli bağlantılarına değindi.#Başlangic'da da Katolik kilisesinin ikinci büyük gücü Latin kp2luna el atmış.Olaylar artık İtalya'dan sıyrılıp İspanya'da geçiyor.Evanjelistlerin de İslam'dan sonra en çok uğraştıkları ikinci güçte katolikler...Yeni Dünya düzencilerinin üzerinde en çok durdukları konularda uzayda yaşam,yapay zeka daha doğrusu robot gibi kontrol edebilecekleri ruhsuzlaştırılmış ve özgür olduğunu zanneden köleleştirilmiş insan oğlu vs...Brown'da artık"nereden gelip,nereye gidiyoruz?"diye güya felsefik bir soruyla farkındalık oluşturuyormuş efekti oluşturup "aslında bir yerden gelmediğiniz gibi bir yerede gitmiyorsunuz"şekliinde ki ateist söylencesini çakarak pek çok bilimsel gerçeği kendi ideolojisi doğrultusunda taraflı bir şekilde okuyucusuna sunmuş.Neden derseniz size sicim teorisi kurucusu Michio Kaku'nun yapay zekayla ilgili ropörtajlarını önerebilirim ya da Caner Taslaman hocanın Kuantum Teorisi kitaplarını ya da diğer kuantum teorisi kitaplarını.Tabi eğer önerdiğim bu isimleri referans olarak kabul ederseniz.Beni doğrulamak zorunda değil hiç kimse.Hasılı bence Brown bir evanjelist ve kendi ideolojisine son derece sadık bir yazar ve bu doğrultuda takdire şayan işler çıkarıyor.Keşke bizde böyle olabilsek diuebiliyorum.Son olarak beni hiç heyecana gark edemeyen bir kitap oldu.

arka kapak:

Kim olursan ol, neye inanırsan inan,
Çok yakında her şey değişecek...

Genç adam, aniden üç büyük dinin temsilcilerine döndü. “Şaşırtıcı bulacağınızı tahmin ettiğim bilimsel bir buluşum sebebiyle bugün buradayım. İnsanlık deneyimimizin en temel iki sorusuna cevap bulma ümidi ile yıllardır peşinden koşuyordum. Bu bilginin tüm inananları derinden etkileyeceğine inanıyorum. Nasıl desem, ‘yıkıcı’ diye tanımlanabilecek bir değişikliğe sebep olabilir. Birazdan
görecekleriniz, dünyayla paylaşmayı umduğum sunumun kaba bir kesiti. Fakat bunu yapmadan önce dünyanın en etkili din adamlarına danışmak, en çok etkilenecek kişilerce nasıl algılanacağını öğrenmek istedim.”

Piskopos, haham ve ulema birbirlerine baktılar, sıkılmış görünüyorlardı. Piskopos, “İlginç bir girizgâh Bay Kirsch. Bize gösterecekleriniz dünya dinlerinin temelini sarsacakmış gibi konuşuyorsunuz," dedi. Genç adam kutsal metinlerin saklandığı bu eski mahzende etrafına baktı. Temellerini sarsmayacak, yıkacak, diye düşündü. Din adamları üç gün içinde bu sunumu bir etkinlikle insanlara duyuracağını bilmiyorlardı. Bunu yaptığında tüm insanlar, dini öğretilerin gerçekten de ortak bir noktası bulunduğunu anlayacaklardı: Hepsinin tümden yanlış olduğunu...

Nereden geldik? Nereye gidiyoruz?

İnsanoğlunun var olduğu günden beri cevabını bulmaya çalıştığı bu temel soruya cevap bulma iddiasındaki bir fütüristin tam da keşfini açıklayacağı gece her şey trajik bir biçimde karanlığa gömülür. Eski öğrencisinin sunumuna davetli olan Simgebilim Profesörü Robert Langdon söz konusu keşfi öğrencisinin anısına dünyaya duyurmaya karar verir. Ancak, kendisini bekleyen şifrelerden, acı sürprizlerden ve ölümcül fanatiklerden habersizdir...
 kitapla kalın...

2 yorum:

  1. İLK çıktığında , ilk gördüğüm yer bir üst geçitte korsan tezgahtı , sanırım o kadar çok beklenen bir kitaptı , bana herhalde bir 5 yıl da ancak zaman gelir ama , zaten çok ta acele etmeyin demiş gibisin yorumun da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapagacı etkinliğinin kitabı diye öne almıştım bende.yoksa sırada değildi ve almayıda düşünmüyordum.genelde davincinin şifresi ve melekler ve şeytanlar kadar beğenilmemiş ama yine de okuyanı memnun etmiş.ben artık neyi beğenip neyi beğenemeyeceğim konusunda şaşkınım,kendime bu konuda çok süpürüz yapıyorum :) ama acele etme en çok istediklerini oku önce bence ;)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails