16 Nisan 2017

prens sabahddtin'nin saklı hayatları,halil bezmen...


Halil Bezmen ilk kez okuduğum bir yazardı ve kalemini çok sevdim,bundan sonra devamı gelir.Çalkantılı bir hayatı olmuş,hapse girip Rahşan Affından yararlanıp çıkmış ve kendini yazmaya ve araştırmaya vermiş.Artık bir yazar olarak tanınmak istiyormuş.
Kitaba gelince;2.Abdülhamit'in yeğeni,Ademi Merkeziyet fikrini ve Kişisel Gelisim fikirlerini geliştirmiş bir Meşrutiyet dönemi aydını,dayısına (padişaha)muhalif görüşleriyle hayatını geçirmesine rağmen Osmanlı hanedanının Türkiye'den çıkarılmasıyla sınır dışı edilmiş ve Fransa'da vefat etmiş bu düşünürün kurgusallaştırılmış bir biyografi romanı.Hem Prens Sebahattin'nin hayatını hem de fikirlerini anlatırken arka planda bir imparatorluğun tarih sahnesinden silinişini,Ittihat ve Terakki'nin ülkeye verdiği geri dönülmez zararları ve en sonunda yeni bir ülkenin kurulmasını izliyoruz kitapta.
Ben kitabı çok sevdim,çok güzel bir kitapti ve hemen yazarin yeni kitabina başladim.
Meşruti Osmanlı'dan Cumhuriyet Türkiye'sine devrimci bir Prensin hanedan ailesiyle birlikteki hazin öyküsü....




arka kapak:

Önemli olan sebeptir.
Sonuç sadece, sebebin sıçtığı b*ktur.

"Ensemden giren bir kurşunla öldükten sonra, şerefimi kaybetmiş olmamın ne önemi kalır ki? Değersiz bir ayrıntı!" 
"Hayır, esaslı bir ayrıntı! Siz tarihin çöplüğüne atılıp, orada çürüyeceksiniz. Oysa ben, tarihe geçeceğim ve ebediyen hatırlanacağım!"
"Başarısız bir devrimci olarak; şimdiden unutuldunuz bile!" Bu kez, Prens Sabahaddin gülümsedi: "Başarı, futbol gibi değildir. Kazananı belirlemek için doksan dakikalık zaman sınırı yoktur. Benim fikirlerim, ben öldükten yüz yıl sonra, Ankara Büyük Millet Meclisi'nde kabul edilse ve milletçe uygulanmaya başlansa bile, yine başarı sayılır! Ölümden sonra gelen zafer, çok daha büyük olur!"

"Can yakmayı önemsemeyince, kazanmak kolaydır, oğlum!"
"Maksat uğruna can cömertliği yapanlara, biz Cemiyette 'Fedai' deriz."


harika bir yazar keşfetmiş olmanın mutluluğu içerisindeyim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails