9 Nisan 2017

dr.jekyll mr.hyde,


Son zamanlarda okuduğum en keyifli öyküydü.Üstelik öykü de sevmem.
Bu kitap için de 96 sayfanın çok kısa olduğunu düşünüyorum.Gayette güzel bir roman çıkarmış hikayeden.
Fantastikte öğelerin bulunduğu kitap psikolojik icerikli ve insanın iyi ve kötü tarafının irdelenmesi.Cok keyif alarak okudum ve hiç sıkılmadim.Keske yazar hikayeyi romana çevirseymiş,tadı damakta kalıyor....

arka kapak:

Dr. Jekyll ve Mr. Hyde ve Diğer Fantastik Öyküler, Stevenson'ın üç öyküsünü bir araya getiriyor. Yazarın gördüğü bir rüyadan esinlenerek kaleme aldığı "Dr. Jekyll ve Mr. Hyde", gotik edebiyatın köşetaşlarından biri. Biri doktor, diğeri psikopat bir katil iki farklı ruhu aynı bedende yaşatan bir adamı anlatan öykü, psikiyatrinin temel konularından biri olan çifte kişilik sorununu işliyor.

Bilime hizmet kisvesi altında, para ve iktidar hırsıyla sınır tanımayan genç cerrahları anlatan "Ceset Hırsızı" gerçek bir olaydan kaynaklanıyor. "Olalla" ise aşk, gizem ve sömürü motiflerini incelikle bir arada örüyor.

Kötülüğün ve özyıkımın insanın doğasında var olduğuna inanan Stevenson'ın öyküleri, XIX. yüzyılın baskıcı ortamında, bireyin mutluluğuna da sefaletine de kayıtsız kalan bir dönemin ürünleri olarak şekillenmiştir. Her açıdan köşeye sıkışmış insanın çaresizliğini yansıtan bu öyküler, bölünmüş benlerin içsel belirsizliklerini estetik düzleme taşır.


sesli kitabı buradan dinleyebilirsiniz.



pek çok uyarlama filmi var.ben siyah beyaz versiyonlarını ve sesiz filmini daha çok beğendim.ama tam olarakta izleyemedim.çünkü pcm bozuk ve sadece youtubeden video izleyebiliyorum.bu yüzden filmlerin bir kaçını orjinal diliyle youtubeden iizledim.
dört başı mamur bir film önerisi yapamayacağım ama size  kitaptan ve filmden en dehşet verici bölümü sunacağım.

doktorun değişim  sahnesi:


1920 yılı sesiz film uyarlaması :



1955 yılı uyarlaması:


2003 yılı versiyonunu buradan izleyebilirsiniz:



diğerlerini de siz bulun değil mi ama :)))

kitabı tavsiye ederim ben çok beğendim.keyifli okumalar....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails