24 Aralık 2016

ikna,jane austen...

önce #yasonyayinlari 'nın korkunç çevirisinden bahsetmek istiyorum,öyle korkunç,özensiz ve amatör bir çeviri ki....Hele o imla yanlışlarından bahsetmiyorum bile,birde baskı hataları car;çift görünen yazılar resmen gözlerimi mahvetti.Ama kapak tasarımı on üzerinen on bence çok güzel.
.
Gelelim #ikna'nın yorumuna tüm o çeviri rezaletine rağmen hikaye gerçekten çok güzeldi.Üç gün boyunca aşk,özlem ve pişmanlık dolu duygusal romantik bir yolculuğa çıkıyorsunuz.(yani ben üç günde çıktım bu yolculuğa 😶)Bence karakterler #askvegurur kadar sempatik değildi (ki bu da çevirinin sevimsizliği sebebiyleydi) ama yinede hikaye boyunca Anne ve Yüzbaşı mutlu sona ulaşacak mı diye merak edip duruyorsunuz.#janeaustan'nin romancılığı tüm o çeviri katliamına rağmen muhteşem.Kendi döneminin sosyal hayatına,insanlarına çok tatlı bir dille eleştiri getirip ışık tutan bir yazar Jane Austen Ikna'yı okumadan geçmeyin derim.



arka kapak:


Jane Austen (16 Aralık 1775 - 18 Temmuz 1817) 19. yüzyılda yaşamış İngiliz roman yazarı. Steventon, Hampshire´da 1775´te doğan Jane Austen; 1783´te Oxford´da bir akrabası sayesinde okumuş; eğitimine Southampton´da devam etmiş; en sonunda da kadınlar için bir okul olan Reading, Berkshire´da Abbey okulunda okumuştur. Roman yazmaya 1789´da başlar, 1802´de kendi tanımıyla büyük ve garip biri tarafından (Mr. Lefroy) evlenme teklifi alsa da kabul etmez. İkilinin yaşadığı ilişki Aşkın Kitabı (Becoming Jane) adlı filmde işlenmiştir. Babasının 1805´te ölmesinden sonra Southampton´a taşınır. 1809´da Chawton´a zengin kardeşinin yanına taşınır ve günümüzde bu ev bir müze ve turistler için popüler bir yer haline gelir.

Jane Austen, dünyanın en ünlü yazarlarından biridir. Yaşadığı döneme ilişkin tasvirleri ve kahramanlarının karakterleri romanlarının klasikler arasında yer almasını sağlamıştır. Jane Austen bir köy papazının yedinci çocuğuydu. Babası tarafından eğitilmişti. O dönemdeki kadınlardan daha iyi bir eğitim aldığı için şanslıydı. Ebeveyni, çocukların hayal gücüne dayalı oyunlarını cesaretlendirdi. Papaz evinin ahırını, yaz tatillerinde ailelerin oyunlar sahneye koyabileceği küçük bir tiyatroya çevirdiler. Austen, 12 yaşına geldiğinde kendi hikayelerini yazıyordu; fakat ilk romanının yayımlanması için yaklaşık 25 yıl daha geçmesi gerekecekti. Austen´in romanları, günümüzde oldukça popülerdir. İnsanların zaaflarını esprili bir anlayış ve zarif bir mizahla eserlerinde işlemiştir. Romanlarının başkahramanlarının hepsi kadındır ve romanlarının hepsi de mutlu bir evlilikle sona ermiştir. İlk olarak Aşk ve Yaşam (1811) adlı kitabı basıldı. Bunu Gurur ve Önyargı (1813), Mansfield Parkı (1814) ve Emma (1816) takip etmiştir. Northanger Manastırı ve İkna romanlarının her ikisi de Austen´in ölümünden sonra 1818´de basılmıştır. Bütün bu romanlar anonim olarak yayımlanmıştır.

Austen, hiç evlilik yapmamış, bunun yerine romanlarının birçok bölümünün geçtiği Bath dahil birkaç yerde ailesiyle birlikte yaşamıştır. Mayıs 1817´de aile, Austen´in hastalığına çare aramak için Winchester´e taşınmış; ancak yazar, iki ay sonra ölmüştür. Cenazesi Winchester Katedrali´nde gömülüdür.
(Tanıtım Bülteninden)
gelelim bbc yapımı filmine:

 film türkçeye ikinci şans olarak çevrilmiş.
yapım yılı:2007
imdb puanı:7,6
her bbc yapımında olduğu gibi bence bu filmde de kitabın ruhu yakalanmış.keyifle izleniyor ve bende tavsiye ediyorum.
vakti zamanında sevdiği halde başkasının iknası sonucu yakın aile dostunun etkisinde kalarak evlenme teklifine  hayır dediği adamla 8 yıl gibi uzunca bir süre sonra tekrar karşılaşan Anne ve yüzbaşının hikayesi...


trailer:


filmi buradan izleyebilirsiniz




bu da kitabın 1995 uyarlaması


keyifle kalın...

2 yorum:

  1. Ben kitabı Kırmızı Kedi'den okumuştum, memnun kalmıştım :)) Yason Yayınları'nın kapağı telefonumda 2 yıl boyunca ekran resmiydi, ben onları Darcy ve Lizzy olarak düşünmüştüm :)) Kitaptan sonra filmi ben de izledim, kitap kadar güzel olmasa da iyiydi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en iyi romanı için ikna deniliyor ama ben aşk ve gurur'u tek geçerim.mr.darsy ve lizz aşkı,kitabın karakterleri her şeyiyle bambaşka bir eser.
      kitabın çevirisi gerçekten çok kötüydü :/ imla yanlışları ayrı,çift baskı ayrı..:/


      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails