18 Kasım 2016

kırmızı pazartesi,gabriel garcia marquez..


marquez'in yazarlık dili iskender pala'ya çok benziyor.kitabın ilk elli sayfası kim kimdi,olay neydi anlamadan geçip yarış atı gibi sonradan açılıyor.ama her halukar da marquez'in yazarlık dili oldukça karışık çok dikkatli okumak gerekiyor.

izleyenler bilirler hugh grant2in dört nikah bir cenaze adlı bir filmi vardı he işte kırmızı pazarteside bir nikah ve bir cenazeyi anlatıyor.

cenazenin sebebi bir cinayet,yazar polisiye roman olayını çok farklı bir şekilde ele almış.cinayetin işleneceğini daha en baştan biliyorsunuz,katil kim,maktul kim,sebep ne hep belli.ama yine de kitabı sonuna kadar okumaya devam ediyorsunuz.yazarlık ustalığı denilen şey de bu olsa gerektir.

yalnız şunu da belirtmeden edemeyeceğim yine de tatsız tuzsuz bir romandı..

marquez'i yıllar önce (iki bin on,iki bin on bir artık Allah bilir :) yüz yıllık yalnızlık kitabından bir alıntı okuduğumda listeme eklemiş ve en nihayetinde okuma fırsatı bulmuş bir okuyucuyum.



Kolombiyalı büyük yazar Gabriel García Márquez'in 1981'de yayımlanan yedinci romanı Kırmızı Pazartesi, işleneceğini herkesin bildiği, engel olmak için kimsenin bir şey yapmadığı bir namus cinayetinin öyküsü. Hem Kolombiya'da, hem de yayımlandığı dünyanın dört bir yanındaki pek çok ülkede sarsıcı etkileri olmuş bir roman. Usta yazar, çocukluğunu geçirdiği kasabada yıllar önce yaşanmış bir cinayet olayını aktarıyor. Romanın kahramanı Santiago Nasar'ın öldürüleceği daha ilk satırlardan belli. Kırmızı Pazartesi, yalnızca bir cinayetin arka planını değil, bir halkın ortak davranış biçimlerinin potresini de çiziyor. Böylece, sonuna dek ilgiyle okuyacağınız bu kısa ve ölümsüz roman, bir toplumsal ruhçözümü niteliği de kazanmış oluyor.


keyifli okumalar....

4 yorum:

  1. Ben de Marquez'in bir eserini okumayı çok istiyordum. Dilinin İskender Pala'ya benzediğini açıkçası bilmiyordum ve şu an bir adım geriye gitti isteğim, çünkü İskender Pala okuyamayan biriyimdir. Bakalım bir gün okurum belki :) Paylaşım için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı pazertesiyle başlayın o zaman :) yüz yıllık yalnızlıkla başlarsanız belki marquez'de okunamayan yazar listenize eklenebilir :) zira ilk yüz sayfayı okudm ve ne zaman tamamlıycam bilmiyorum.bir ara tekrardan en başından başlamalıyım ama ne zaman :)

      Sil
  2. Ben Marquez'den sadece yüzyıllık yalnızlık'ı okudum. Okumaya doyamadım anlatımı, olaylar, kitabı elimden düşüremediğim yoğunluk harikaydı. Tüm kitaplarını okumak istiyorum. Tabi okumak istediğim yüzlerce kitap arasından sıra kırmızı pazartesiye de gelir inşallah hemen :)

    yüz yıllık yalnızlığı kuzenimde tamamlayamamıştı ben de ondan almıştım bir hafta sürmedi kitap, tabi o karmaşıklıkta kafalar yanıyor biraz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolera günlerinde aşk'ta var bende amma ne zaman başlarım bilinmez.elimde kütüphane dolusu kitap var okunacak ve marquez için de çok acele etmiyorum :) yüz yıllık yalnızlık sakin kafayla okunmalı onu anladım yalnız :) herkesin adı aynı olunca olaylar birbirinden ayrılamıyo ne yazık ki :))

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails