27 Eylül 2016

faust,goethe...

başlangıçta söz vardı...(bu incil'in ilk cümlersiydi)

 faust okuması oldukça zor bir kitap.ilyada ve oddisei'nin platon vari bir versiyonu.felsefi bir içeriğe sahip bir tiyatro oyunu.söylentiye göre goethe bu kitabı oynansın diye değil okunsun diye neredeyse bir ömür süren bir süreçte yazmış.
faust denen oldukça bilgili/eğitimli bir adamın bilgisiyle şeytana karşı durması ama yine bilgiye ulaşabilme adına ruhunu şeytana satması ve şeytanın da bilgiden ziyade şeytan vari günahlara faust'u sürüklemek istemesinin hikayesi.
hikaye tevrat'tan alınma bir olayla başlıyor;tanrı ve şeytan mefisto arasında ki pazarlıkla ve
truvalı helen'den taa antik yunan'a tales'e kadar gidip gelir hikaye.
ben kendi adıma çok sevdim.okurken evet zorlandım çünkü çok fazla karakter devreye giriyor ve her birinin söylediği önemli bir not var.
felsefi içerikli epik bir tarzı ve tavrı vardı kitabın.


kitaptan:
Müdür: Bana, üzüntülü ve sıkıntılı anlarımda pek çok kez yardım etmiş olan siz ikiniz, söyleyin bakalım, Alman ülkesinde giriştiğimiz bu işten ne bekliyorsunuz? Halkın sevgisini kazanmayı çok isterdim. Çünkü halk, yaşar ve yaşatır. İşte görüyorsunuz; direkler dikilmiş, tahtalar çakılmış ve herkes bir ziyafet beklentisi içinde. Rahatça kuruldukları koltuklarında, ilginç ve şaşırtıcı şeyler seyretmek istiyorlar. Halkın ruhunu okşayacak şeyleri bilmeme rağmen, hayatımda hiç bu kadar zor bir durumda kalmamıştım. Aslında halk çok iyi eserlere alışık değildir; ama pek çok şey okumuştur. Nasıl yapalım da oyunumuz halk için yeni, canlı ve hoşa giden nitelikte olsun?



faust'un filminin sanki kitapla bir ilgisi yok gibi.kitap ne kadar güzelse film de o kadar kötü.hiç beğenmedim ama filme çekilmiş bir kitabı okuyunca da filmden  de bahsediyoruz tabi ki.
imdb puanı:6,6

















trailer




ben filmini hiç sevmedim.karar size ait artık.
filmi nette türkçe dublaj ve alt yazılı bulabilirsiniz.

bu da t,iyatro versiyonu ama ben tam olarak tamamını izlemedim.


benim keyfim çok ama çok yetrinde hamdolsun maşllh,inşllh sizin keyfiniz de yerinde olsun :):)

2 yorum:

  1. Merak ettiğim ama aynı zaman da korktuğum bir kitap. Ya okuyamazsam diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kitabı çok sevdim ama gerçekten de zor okunuyor.kitabı okurken hikayenin içine birden bire giren karakterler insanın kafasını karışştıırıyor ve olay bütünlüğünü kaçırabiliyorsun.son elli sayfa daha da ağırlaşıyor.çok korkutucu oldu yazdıklarım o_O :)) ama bir kitap okuyucusunun okudum demesi gerek.bende uzun zamandır okumak iistiyordum ve anca sırası geldi.kitap bitince insan çok zor bir iş başarmış olmanın haklı bir gururlu sevincini yaşıyor :) oku bence eminim ki üstesinden gelirsin ;)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails