29 Ocak 2016

the retrun of superman



kpss sınavı bittikten sonra izlemeye başladığımız program ağrı akşamlarımızı da şenlendirdi.
ben,kızım ve kız kardeşim her akşam yemeği esnasında programı izledik.şuan 93.bölümü çevrilmiş olan bu şeker beybili programı kore severlere tavsiye ediyorum.ama eğitmenlerin ve ebeveynlerinde bence izlemesi çok güzel olacaktır.
doğrusu korelilerin çocuk yetiştirme ve büyütme şekline hayran kalacaksınız.
ben hayran kaldım.gerçekten çok medeni ve eğitimli insanlar.ve çok iyi çocuk yetiştiriyorlar.
 hangi standarttan,ekonomik seviyeden gelirse gelsin şımartılmış çocuklara okulda eğitim verme zorluğu yaşayan bir öğretmen olarak bu programın türk televizyonlarında gösterilmesini çok isterdim.
gerçekten bir eğitimci olarak çocuk yetiştirmede ki yetersizliğimize çok üzülüyorum.
çocuğunun her dediğini yapmayı her istediğini almayı marifet sanan ebeveynlerden gerçekten bana gına geldi bir de çocuğuna toz kondurmayan onda hiç hata görmeyen anne-baba modeli en tehlikelisi ve cehalet yüklüsü.halbuki çocuk hata yapa yapa hayatı öğrenir.
bunu kabul edeceksin ki çocuk doğru ve yanlış arasında ki farkı öğrensin.
programı izlediğinizde hata yapan çocuklarının hatasını kabul eden ve çocuğuna ne hatta yapığını anlatan ve o hata yüzünden özür dilemeyi salık veren anne ve babalar göreceksiniz.
işte bence tam da bu yüzden bu insanlar gerçekten medeni.

bir öğretmen olarak okullarda pek çok sorun yaşıyoruz.
en basitinden kalemi ya da silgisi çalınan öğrencilerin şikayetleri var mesela.
eğer anneler daha ilk okuldan çocuklarının çantalarını kontrol edip kendi almadıkları bir eşyayı çocuklarının çantasında gördüklerinde bu hatayı kabul edip ( çünkü bu yaştaki çocuklar benmerkezci olduklarından her şeyin kendilerine ait olduklarını düşünebiliyorlar amaçları hırsızlık yapmak değil)
o eşyaları asıl sahiplerine teslim ettirseler çocuklar bu hareketin doğru olmadığını anlarlar.ama hak getireee. böylelikle bu çocuklar kendilerine ait olmayan eşyaları alamaya alışıyorlar ve netice olarak sınıf seviyesi arttıkça alınan eşyalarında ne yazık ki değeri artıyor.böylelikle önüne geçilmesi daha zor bir duruma dönüşüyor bu sorunlar.bu söylediğim sadece çok küçük bir örnek.
işte çocuk yetiştirmede ki cehalet örneklerimizden bir ne yazık ki :/

işte bu ve bunun gibi pek çok sebep yüzünden bu programı çok severek izliyorum.
insan da gerçekten yeniden çocuk sahibi olma isteği uyandırıyor :)
bu sefer çocuğumu yetiştirirken daha dikkatli olacağım diyor insan :)
yani sözün özü anneler,babalar,anne-baba adayları,gençler,eğitimciler,dadılar ve daha pek çoğunuz :) bu programı izleyin.hayran kalacaksınız..ben daha çok bir anne ve eğitmen edasıyla izlediğim için kendi payıma çok ders çıkartım.sizde çıkaracaksınız eminim.
güzel program vesselam.

programın konsepti kısaca şöyle.babalarla 48 saat.
anneler evi iki günlüğüne bırakıp tatile çıkıyorlar ve çocukların bakımını tamamen babalar üstleniyor.



gelelim program elemanlarına.
japonya'da yaşayan ve iki dil bilen tatlı sarang ve kicboxer babası.
(büyüklerin isimlerini bir zahmet netten siz araştırın be uğraşmaya erindim :) )
anne japon,baba koreli bu yüzden bu tatlı cadı iki dili de çok iyi biliyor..
annesi eski bir model ve babası sporcu.


ji ohn ve aktör babası.
ji ohn inanılmaz bir şekilde sakin karakterli bir çocuk.
programın bir bölümünde bu sakinliği yüzünden ailesi onu doktora götürmüş ve sosyal griliği olduğu ortaya çıkmıştı.yaşıtlarına göre 10 ay sosyal geriliği varmış.
akıllı uslu bir çocuk. 
annesi balerin,,babası aktör.


yaramaz ikizler seo eon ve seo jun ve sunucu ya da komedyen babaları
anam ne yaramazlar bu veletler :)
anneleri çiçekçi babaları da sunucu.


haru ve söz yazarı ve şarkıcı babası tablo
programın belkide en özel çocuğuydu haru.
onun kadar akıllı ve yetişkin özel karakterli bir çocuk daha önce görmedim.
çokta güzel bir çocuk.
annesi oyuncu babası şarkıcı.
ve kendi anne babasından daha yetişkin bir çocuk :)
izlediğinizde sizde ne kadar özel karakterli bir çocuk olduğunu göreceksiniz.
(kaçıncı bölümdü hatırlamıyorum ama programdan çıkılar.)


song il gook nam-ı diğer jumong/efsane prens ve muhteşem üçüzleri dehan,minguk ve manse.
(isimlerinin anlamı birleştirince kore cumhuriyeti çok yaşa ya da şükürler olsun gibi bir şey oluyor.)
Allah'ım bunlar ne kadar akıllı ve tatlı çocuklar anlatamam.
öyle güzel yetiştirilmişlerki.
babaları aktör,anneleri hakime.
programı üçüzler girdikten sonra izlemeye başladım.
afacanlar oradan oraya koşturup babalarına ter döktürüyorlardı.
ama çok tatlılar çok :)


son bölümlerde bir futbolcu baba ve beş çocuğu da programa katıldı.
ilk dört çocuk ikizler ve kızlar.son çocuk tek ve oğlan.


keyifle ve taktirle izlenecek bir program.

2 yorum:

  1. ben bunu izlerim , tabii zaman muallak ama :D dediklerine çok katılıyorum ve hep diyorum ebeveyn olmak ehliyete tabi olmalı, her önüne gelen çocuk sahibi olmamalı , bizim milletimize her şey zor gelir iş çocuk yapmaya geldi mi düşünülmez bile , ne yazık ...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle çok keyifli.Nasıl güzel de bir ülkeleri var çocuk yatiştirmek için,pek çok da imkan.
      Ooo bizde çocuk yap denilsin,sıraya girilsin ama yetiştirmeye gelince sal sokağa,at okula mantığı.Çok geri kalmış,kültüründen ve İslam ahlakında uzaklaşmış ve eğitimsiz bir üljeyiz amma kimseyide beğenmeyiz.Ne diyelim hayırlısı....

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails