13 Aralık 2015

Güvercinin Kayıp Gerdanlığı,Nacer Khemir.

ibn hazm'ın -ilk iş tüm kitaplarını alıcam,başka yolu kalmadı-güvercinin gerdanlığı kitabından esinlenerek yapılmış filmin yönetmeni nacer khemir.
yine bir arayış hikayesi.
bir yanda aşkın ne olduğunu arayan hattat çırağı hasan, 
diğer yanda cin olan babasını 
arayan zin adlı çocuk.
yine bir cinlik var bu filmde :)
ve her zaman olduğu gibi
 eleştirilerini yönelten bir nacer khemir.


filmin çok masalsı bir atmosferi ve anlatımı vardı.daha çok bin bir gece masallarını izler gibiydim.esnafların pazar yeri ise harikaydı.filmde en çok o sahnelere bayıldım.
her zamanki gibi film tam bir nacer khemir filmiydi.her yanı metafor her yanı sembol her yanı gönderme doluydu.pazıl gibi çöz çözebilirsen :)


bu yönetmenin filmlerini izlemeye bayılıyorum çünkü insana sonuna kadar beyin cimnastiği yaptırdığı gibi tüm bilgilerini harmanlayıp kendince bir sonuca da varmanı sağlıyor.
üçlememin ikinci filmi olan güvercinin kayıp gerdanlığı muhakkak izlenmesi gereken filmler arasında bence.ilk filme nazaran daha hareketli son filme nazaran daha durağan.
filmde bir de semerkand prensesi olayı var ki orasını pek anlamadım.nacer khemir'in her filmde anlamadım bazı ayrıntılar çıkıyor mutlaka.sanırım bu da benim halen yolda,halen canlı ve halen insan olduğumun bir göstergesi.
ha bir de yine bir ceylan olayı var ki bir gün özellikle bu konuda araştırma yapacağım.tasavvufta ceylan ne demek diye.
kısacası izlenilesi,merak edilesi,bu da ne demek diye bazı ayrıntılarının araştırılası gelesi masalsı muhteşem güzel ve naif bir nacer khemir filmi.
izleyin pişman olmazsınız.
üçelemenin ilk film yazısı için buraya tıklayınız ,ikinci filmin yazısı için buraya tıklayınız.




"-bana hikayeni anlat
-ben bir hat talebesiyim. aşkın ne olduğunu araştırıyordum, ve bir gün yarısı yanmış bir sayfa buldum. daha fazla bilmek için, kitabı aradım. ama bulamadım. sonra şeyhimi kaybettim. 
-eee? sonra?
-sonra aziz ile karşılaştım. 
-aziz kim?
-onu tanımadan önce kaybettim. 
-ve yanmış sayfada ne vardı?
-bir rüya. 
-rüya ne hakkındaydı?
-sadece bir rüya değildi. semerkand prensesi’ni gördüm. 
-insanlar sık sık bir rüyanın peşinde koşar. bir gün karşılaşırlar ama onu anımsamazlar."


"vav, içinde kendi manasını taşıyan tek harftir alfabede. o tek ve türlü türlüdür. tıpkı allah gibi. seyyahın harfi. vav harfi.."

trailer


filmden bazı dinlenilesi parçalar.


filmin kendisi efem:)


iyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails