19 Aralık 2014

hz.isa'nın dönüşü meselesi,zeki ünal.




Geçen seneki Elazığ ziyaretimden alınan bu kitapçağızımı en sonunda okudum bitirdim ve içimi de şişirdim. J kabul et yazar efendi sende yazarken sıkıldın . :P çok merak edip aldığım bir kitaptı ve beğenerekte okudum ama dediğim gibi çokta sıkıldım.şükür rabbime ki bitti.
Kitap hz.isa’nın dönüşü meselesini  ( aslında önce gidip sonra gelişi dersek daha doğru olur )  üç büyük dinin akideleri çerçevesinde değerlendiriyor.önce Mesihlik inancının açıklaması yapılıyor ardından üç büyük dinde Mesih görüşü değerlendiriliyor.hemen ardından mehdilik fikrinin doğuşu ve gelişmesi islam’daki durumu değerlendiriliyor.daha sonraki bölümlerde hz.isa ile ilgili hadis ve ayetler red ve kabul görüşler eşliğinde değerlendiriliyor en nihayetinde batılı kaynaklarda hz.isa fikri açıklanıpbarnaba incilene değinildikten sonra kitap son buluyor.ben çok aydınladın ama çokta sıkıldım.napiim a J

Okuyun aydınlanın,aydınlatın…sevgiler…


Hz. İsa (a.s.)'nın nüzülü meselesi, Hz. İsa (a.s.)'nın şahsiyetine değişik açılardan bakan üç ilahi din için inceleme konusudur. Bu araştırmada Hıristiyan ve Yahudilerin bu konudaki görüşleri özetlenmiş, konuya oldukça geniş bir şekilde İslam dini açısından bakılmıştır. Nüzul-i İsa konusundaki ayetler ve hadisler, belli kaynaklarda ve sınırlı sayıda olmasına rağmen, bu konuda yazılan ve söylenenler hayli kabarıktır. Konu ile ilgili ayetler, çeşitli yorumlara ve tevillere yol açmıştır. Bunun sebebi de ayet ve hadislerin kesinlik ifade etmeyişleri, hatta bazen iltibas ve tereddüde yer vermeleridir. Bu da bu konuda ayetlerin daha çok müteşabih olmalarından kaynaklanmaktadır. Hadislerde de çok defa açık olmayan, müphem ve muğlak ifadelere rastlanmaktadır. Bu araştırmanın, konu ile ilgili çalışma yapanlara ve konuya ilgi duyan okuyuculara bir nebze de olsa ışık tutacağı ve faydalı olacağı kanaatini taşıyoruz. (ARKA KAPAK)

keyifli okumalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails