27 Eylül 2014

çin sarayında bir bakire,pearl buck.


okudum bitti ve çok haz etmedim.
artık hiç roman beğenemiyorum ya.ya da bana artık hiç bir şey vermiyorlar.
oku ve kpss döneminde roman çok güzel gidiyordu.zaten ders kitaplarının içeriği oldukça ağırdı ve bana yetiyorlardı.şimdi okul yok ve bol bol felsefe ve tarih kitabı aldım ve beni bu kitaplar mutlu ediyor.ama romanlarsa içimi bunaltıyor artık.sanırım psikolojik olarak artık roman okumama gerek kalmadığını bildiğim için okuyamıyorum.ya da onun gibi bir şey....
en son sırlar uçurumuna bayılmıştım.sanırım fıransız romancıların üstüne yok.

kitap saraya cariye olarak giren ve yükselen bir kızın hikayesini anlatıyor.
filmi çekilseydi ,ki var mı bilmiyorum, daha ihtişamlı bir hikaye olurdu.
bence betimlemelerde zayıf kalmış kitap.
yazarın anlatımını da sevmedim.vs vs vs... işte.
alın okuyun kadın daha önceden nobel almış.
bakmayın ukala ukala beğenmedim dediğime :))
bende ki psikoloji kimse de yok :))


arka kapak.
Nobel ödüllü Pearl Buck'un ünlü romanı Çin Sarayında Bir Bakire, saraydaki iktidar mücadelesinin, entrikanın akıllara durgunluk veren yüzünü sürükleyici üslûpla ortaya koyuyor.İhtirasına gem vuramayan bir bakire... Sarayda söz sahibi olmak, kralın önüne geçmek için yapamayacağı yok...Esas aşkını bile geri plana itiyor, ama içindeki aşk ateşini söndüremeden, entrikasını sürdürüyor.Hedefine ulaşmak için birinci basamak saraya girmek... Önce saraya, sonra kralın yatağına giriyor. Entrikayla kralı pasifize ederken, halkını hiçe sayıyor... Bir taraftan da aşkından vazgeçemiyor, onu yanı başında görebilmek için payaler veriyor. Aşk, entrika, esrarengiz ilişkiler... Çin Sarayında Bir Bakire, sizi bir başka dünyada gezdiriyor.


pearl buck


1892 yılında Batı Virginia eyaletinin Hilsborokentinde doğan Pearl S. Buck 1917 yılında John L. Buck'la evlenmiş, daha sonra bu eşinden boşanarak 1935 yılında Richard Walsh ile ikinci evliliğini yapmıştır. Bir çocuk sahibi olan Pearl S. Buck daha sonra dokuz çocuğu evlat edinmiş. Hayatını önce öğretmenlik daha sonra da yazarlıkla kazanan Pearl S. Buck 1931 yılında The Good Earth İyi Dünya adlı yapıtıyla Pulitzer Ödülü'nü kazanmıştır. Pearl S. Buck'ın kitapları ömrünün büyük bir kısmını geçirdiği Çin'deki yaşamı yansıtır. 1938 yılında kazandığı Nobel ödülünün ardından National Institute of Arts and Letters (Ulusal Sanat ve Edebiyat Entitüsü)'ın üyeliğine layık görülmüştür. Pearl S. Buck ayrıca Asyalı çocukların ABD'li ailelerce evlat edinilebilmeleri için dernekler kurmuştur. Ana kitabıyla Nobel Edebiyat Ödülü'nü almıştır.

ben kitaptan sıkılmasaydım iyiydi ama siz okuyun ve keyifli okumalarınız olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails