14 Temmuz 2014

aşkın öteki yüzü-edith wharton


biri kitabı okuyup bana da anlatsın.zira ben kendimi yormadım.:)
atlayıp zıpladım,kitabı bitirdim ;)
bana ne el alemin aşkının öteki yüzünden,beriki  burnundan,aşk kitabı okumak benim neyime.
vampir yok,kan yok,cinayet yok,macera yok,bilim kurgu yok.......hiç bir şey yok.
hiç benlik bir kitap ve tarz değilmiş.
dileyen okur,dilemeyen okumaz.


yalnız ben bir daha yanılıp şaşırıp bu tarz kitap almam da okumam da.
neredeyse nazan bekiroğlu'nu mum ilen arıycaktım.kadın hiç olmazsa dini şeylerden bahsediyor.
roman da olsa bir şeyler öğrenebildiğim kitapları seviyorum.
iyisi mi  gideyim de ilahiyat kitaplarımı okuyayım.
hey gidi gözünü sevdiğimin felsefesi.


XIX. yüzyılın sonu New York...Toplumsal sınıflan ahlak anlayışı ve katı kurallarıyla oldukça muhafazakar bir kent. Newland Archer pek çok aristokrat gibi hukuk eğitimi almış güzel sanatlara felsefeye düşkün genç bir avukattır. Ailesi Archer'İn May Weiland ile evlenmesini uygun bulur. Heyecanlı nişanlılık dönemi bir süre sonra yerini mutsuz bir evliliğe bırakır. May'in Avrupa'da yaşayan kuzeni Madam Olenska'nın zengin kocasını terk edip New York'a gelmesiyle hayatlarında yeni bir dönem başlar. Madam Olenska bu çevrenin alışkın olmadığı kadar özgür cesur hayal gücü zengin bir kadındır. May'in muhafazakar geleneklere bağlı ve sıkıcı haline karşın Madam Olenska sıradışı tavırlarıyla Archer'i büyüler. Aşkının karşılıksız olmadığını anlayan Archer ilerleyen zamanlarda aşkla vicdanı muhafazakarlıkla arzuyu özgürlükle itaati ayırt edemeyecek kadar büyük bir girdabın İçine girer. XX. yüzyıla gelindiğinde ise ne New York eskisi gibidir ne de insanları...

elimde yeni ama beğendiim bir kitap var.bitiip döncem size ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails