15 Mart 2014

aşkın gözyaşları 2,mezlana,sinan yağmur


hamuş,perende

bir aşkın gözyaşları serisi daha bitti.ve bence bu diğerinden daha iyi değildi.
ben yazarın dilini sevmeyince,kitabını hiç sevemiyorum.
elimde üçüncüsü de var,nasıl okunur o kitap bilemem :/
ama daha da sinan yağmur okumam arkadaş,yazar hiç kusura bakmasın.
kitap bana hiç bir duygu vermedi,yüreğimi harekete geçirmedi.
mevlanı'yı anlatan biyografik tarzda başka kitaplarda okumuştum çok daha etkileyiciydi o kitaplar.
merakı olunlar okusun ama çok şey ummasın...


kitaptan :

mevlana'nın eşine muhabbeti :
sen benim Yaradan'dan ötürü yaradılanı sevişim,bir adım gelene on adım gidişim ve herkesi olduğu gibi kabul edişimsin.sen benim bugünüme şükür ve yarınıma dua edişim,azla yetinişim,çoğa göz dikmeyişimsin ve kapanmayan avuç içimsin.
(Allah herkese böyle dua edebilecek eşler nasip etsin demekten başka ne denir ki ? )

mevlana'nın duası :
yüce allah'ım bana senin aşkınla tanışacak dostumu gönder,Rabbim,beni yalnız koyma.

şems :
izin ver de diğerlerinin anlamadığı bir dil konuşayaım.

şems :
ben üçüncü çeşit bir yazıyım.
bir hattatın üç çeşit yazısı vardır birincisini kendisi okur,başkası okuyamaz;ikincisini kendisi okumaz başkası okur,üçüncüsü ne ona ne de başkalarına okunur.işte  ben o üçüncü yazıyım.

aşk kitap okumakla öğrenilmez,aşkı kağıtlar da bilemez.
şems :
mevlana'm insanlar neden med-cezir yaşarlar ?
içimizde de bir musa yaşarken bir de firavun besleriz de ondan.

mevlana :
hüzün ördü ömrümüz.

MEVLANA :
BİLMEDEN aLLAH HAKKINDA HÜKÜM VERİR OLMUŞUZ.ŞU CENNETLİK,ŞU CEHENNEMLİK DER OLMUŞUZ.BATINİ BİLMEDEN SIRF ZAHİRE BAKARAK VE ONUN HAKKINDA ALLAH'IN TAKTİR ETTİĞİNİ BİLMEKSİZİN HÜKÜM VERİR OLMUŞUZ.KENDİ TAŞIDIĞIMIZ KALPTEN BİHABER İKEN KİMİN CENNETE VEYA CEHENNEME GİDECEĞİNE KARAR VERİR OLMUŞUZ.

alıntı
En mahrem bir gecenin, en matemli anında akıyordu gözyaşları. Sırların habercileri, hızına yetişemiyordu gözyaşlarının. Çok konuştuk, biraz da susalım. Susalım ve ağlaşalım. Aşkın Gözyaşları sağanağında, yitik cennetimize yol bulalım.
"5 Aralık 1273; Mevlâna gördüğü rüya ile kan ter içinde uyanır. 
Şems’in seneler önce kaldığı odaya girer.
Taş duvarlar, tahta sedir, acem kilimi, odada her ne varsa hepsi Şems kokmaktadır.
Bakışları duvarda gezinir.
Senelerdir, hiçbir şeyin asılı olmadığı duvarda, bir levhayı fark eder.
Okur yazıyı, kopar çığlık, atar kendini avluya.
Karla kaplı taş zemine, yüzüstü düşüp bayılmıştır."


yazar hakkında bilgi ve şems kitabı için tık tık

mevlana :
istemek ermenin yarısıdır.
isteklerimize hayırlsıyla ermek duasıyla.
iyi okumalar..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails