13 Aralık 2017

yer altından notlar,dostoyevski...


Çoğu kitabı ikinciye okumak ister insan.Ve ben ne zaman bir kitabı ikinciye okusam ilk okumadan daha çok beğenirdim ama
#dostoyevski'nin #yeraltindan notlari'nda öyle olmadı.Kitabı yıllar önce okumuş ve çok beğenmiş olduğum halde ikinci okuması beni hiç memnun etmedi.
Hatta bir adım daha ileri gidip neden bu kadar allandırılıp pullandırıldığına da bir anlam veremedim.🤔
Adı sanı belli olmayan bir muhterem ki ben ona Bay Hiçkimse adını verdim hayatından bıkar ve yer altına çekilir.Kırk yıl sonra hikayesini anlatmaya başlar ve çelişkilerle dolu,tutarsız,bohem,doğru düzgün bir düşüncesi bile olmayan muhteremin hayat hikayesiyle harmanlanmış kafası karışık düşüncelerini okuruz.Bilir kişilerin Dostoyevski'nin Gogol'un etkisinden kurtularak yazdığı ilk eseri ve varoluşsal romanın ilk ayak sesleri olarak değerlendirdiği bu kitap çoğu bölümünde 19.yy'ın aydın,edebiyat dünyası,yönetici ve ülke siyasetleri eleştirisini de taşıyor.Şayet Dostoyevski usta hayatta hiçbir başarısı olmayan,güvensiz,kişiliksiz bir hiçkimsenin gözünden bir 19.yy.tasviri ya da eleştirisi yapmak istediyse takdire şayan bir neticeye ulaşmış.
Yoksa aksini düşünmek mantık dışı bir sonuca götüryor insanı.🤔
Yazar bu kitapta ne yapmak istedi???
İşte tüm mesele bu.....
Ben anlamadım yani arkidişler.🙈🙈🙈🙊🙉😁😶



keyifle kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails