6 Ekim 2017

Aylak Adam,Yusuf Atılgan..


#aylakadam'ı da sevmedim.🙉🙊🙈Sabah kalktım,pencereye doğru yürüdüm,sonra bi bardak su içtim...şeklinde ki anlatımları sevmiyorum.Knut Hamsun'un Açlık romannaı çok benziyordu.Tek fark Aylak Adam'da birinci tekil şahıs anlatıyor hikayeyi.

Kitabın adından da anlaşılacağı gibi işsiz güçsüz avare bir adamın hikayesi.Yazar etliye sütlüye hiçbir sosyolojik nedene dayanmadan boş gezenin boş kalfası bir adamı nan bu kadere de mahkumsun diyerek anlatıyor.

Arka kapak:


Her şeye "karşı" duran, "karşı" çıkan, "karşı" olan bir adam... Aylak Adam... Bir adı bile yok. "C." diyor Yusuf Atılgan kısaca.

İnsan her şeye bunca "karşı"yken kendine de "karşı" olmadan nasıl sürdürülebiler bir "karşı" yaşamı?

C., sıradanlığa, tekdüzeliğe, alışılmışın kolaycılığına hiç mi hiç katlanamıyor. Hem farklıyı, hem doğru olanı arıyor. Çabasının boşuna olduğunun da farkında üstelik.

Zor bir karakter, zor bir yaşam, yalın bir roman.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails