4 Mart 2016

ibn sina,şifa kitabı..


çok büyük bir keyifle okudum kitabı.her satırından gerçekten büyük bir keyif aldım.
öyle sağlık,tıp kitabı falan zannetmeyin bol bol afilli cinsiden  felsefe barındırıyor.
islam felsefesiyle ilgilenen herkesin okuması gerekir diye düşünüyorum.
ben büyük bir keyif alarak ve eksik bir taşı daha yerine koymanın verdiği sevinçle kitabı okudum.
işe kitabın içeriğinin vikipedi bilgisi:
Kitabü'ş-Şifa, (ö.s), 1927, ("Mantık, Matematik, Fizik ve Metafizik konularında yazılmış on bir cilt hacimli bir eserdir. Birçok kere Latinceye çevrilmiş ve ders kitabı olarak okutulmuştur."). Mantık bölümü, Giriş, Kategoriler, Yorum Üzerine, Birinci Analitikler, İkinci Analitikler, Topikler, Sofistik Deliller, Retorik ve Poetika kitaplarından oluşur. Tabiat Bilimleri bölümü, Fizik, Gökyüzü ve Âlem, Oluş ve Bozuluş, Etkiler ve Edilgiler, Mineroloji ve Meteoroloji, Psikolıji, Botanik ve Biyoloji kitaplarından oluşur. Matematik Bilimleri bölümü, Geometri, Aritmetik, Musiki ve Astronomi kitaplarından oluşur. Yirmi ikinci ve son kitap ise Metafizik'tir.



 sıra bekleyen diğer ibn sina'larım.
seviyorum ben bu adamı yeaa :)


ibn sina


vikipedi
Buhara yakınlarındaki Afşana köyünde (Özbekistan) Hicri 370 (M.S 980) yılında dünyaya gelmiş ve Hamedan şehrinde (İran) 427 Hicri (Miladi 1037) tarihinde vefat etmiştir. Tıp ve Felsefe alanına ağırlık verdiği değişik alanlarda 200 kitap yazmıştır. Batılılarca, Orta Çağ Modern Biliminin kurucusu ve hekimlerin önderi olarak bilinir ve "Büyük Üstad" ismi ile tanınır. Tıp alanında yedi asır boyunca temel kaynak eser olarak süre gelen El-Kanun fi't-Tıb (Tıbbın Kanunu) adlı kitabı ile ünlenmiş ve bu kitap Avrupa üniversitelerinde 17. asrın ortalarına kadar tıp biliminde temel eser olarak okutulmuştur.[1][2][3][4][5][6] Fars veya Türk[7][8] bilim insanıdır .
İbn-i Sina, Kuşyar isimli bir hekimin yanında tıp eğitimi aldı. Değişik konular üzerine 240'ı günümüze gelen 450 kadar makale yazdı. Elimizdeki yazıların 150 tanesi felsefe 40 tanesi de tıp üzerinedir. Eserlerinin en ünlüleri felsefe ve fen konularını içeren çok geniş bir çalışma olan Kitabü'ş-Şifa (İyileşme Kitabı) ile El-Kanun fi't-Tıb'dır (Tıbbın Kanunu). Bu iki eser ortaçağ üniversitelerinde okutulmuştur. Hatta bu eser Montpellier ve Louvain'de 1650 yılına kadar ders kitabı olmuştur.
Samanoğulları sarayı kâtiplerinden Abdullah Bin Sina'nın oğlu olan İbn-i Sina (Batı'da Avicenna adıyla tanınır), babasından, ünlü bilgin Natili'den ve İsmail Zahit'ten ders aldı. Geometri (özellikle Öklid geometrisi), mantıkfıkıhsarfnahivtıp ve doğabilim üstüne çalışmalar yaptı. Farabi'nin el-İbane's[9] aracılığıyla Aristoteles felsefesini ve metafiziğini öğrenip, hastalanan Buhara prensini iyileştirince (997) saray kütüphanesinden yararlanma olanağına kavuştu. Babası ölünce, Cür-can'da Şirazlı Ebu Muhammed'ten destek gördü (Tıp Kanunu'nu Cürcan'da yazdı). Çağında tanınan bütün Yunan filozoflarının ve Anadolu doğacılarının yapıtlarını incelemiştir.


ufuk açacak,ilme ve felsefeye kendini adamış büyük bir islam düşünürü olan ibn sina'ya sırf saygı göstermek adına okunması icap eden bir kitap.
keyifli okumalar...

2 yorum:

  1. Ibn-i Sina'nın metafizik düşünceleri üzerine pek çok yorum okudum. Başkalarının yorumlarından daha ziyade kendim okuyup yorumlamak istiyorum ama ne ile başlayacağım karar veremiyorum. Şifa kitabı bu amaç için olmasada yazarın düşüncelerini okumak açısından olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk önce sağlam bir felsefe tarihi okumuş olmak gerekiyor.İlkçağ filozofu Aristotales'i,Helenisik dönem felsefesini Farabi'yi bilmeden İbn Sina'yı anlamaya kalmak zaten ciddi bir hata olur.Bana göre bu kitabın dili oldukça yalın ve anlaşılırdı ama uzun zamandır felsefe okuyan biri olarak mı bana öyle geldi yoksa gerçekten anlaşılır düzeyde bir kitap mı bilemiyorum.İBn Sina'nın zaten Sudur nazariyesini anlayabilmek ve Akkıllar öğretisini de keza öyle anlayabilmek uzun okumlar gerektiriyo.BEn her zaman felsefe merakı olanlara sempati duymuşumdur.Bir yerden de başlamak lazım.Gözünü korkutmuş gibi olmayayım :)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails