19 Aralık 2015

İlyada,Homeros.

Homeros'un hakkını vermek lazım gerçekten de tam bir destan olmuş.
Edebi açıdan oldukça  kuvvetli bir kitap olsa da çoğu  zaman sıkıldığımı söylemeliyim.
Kitap oldukça gerçekçi bir dille yazılmış,az kalıyor ki Zeus'un ya da Prometius'un Ahaylı ve Troyalılara gökyüzü tahtlarından inip yardım ettiklerine inanıyorsunz. :) 
Netice itibariyle çok merak ettiğim,okumak istediğim bir kitabı okudum bitti serisine kattığım için mutluyum.Meraklısına tavsiye edilecek bir kitap.
İyi okumalar.


arka kapak:
"Hektor, Patroklos'u soyarken, belki ucuz kurtulacağını sanıyordun: Beni hiç hesaba katmıyordun, çünkü çok uzaktaydım! Akılsız adam! Senden daha cesur bir koruyucu olarak ben, arkasındayım! Şimdi dizlerini çöktürdüm: Köpeklerle kuşlar seni parçalayıp yiyecekler, ona ise Ahaylılar cenaze şereflerini vereceklerdir."Sönmek üzere olan bir sesle tanrısal Hektor şunları söyledi:"Sana yalvarıyorum, dizlerine kapanıyorum: Annen için baban için, tatlı canın için... Beni Ahay gemilerinin yanında köpeklere parçalatma! İstediğin kadar tunç, altın kabul et, babamın, sevgili annemin sunacakları hediyeleri al, cesedimi onlara ver, Troyalı erkekler ve kadınlar bana da cenaze ateşi şerefinden bir pay ayırsınlar."
İlyada kitabı En iyi Yunan yazarlar ve kitapları listesinde yer almaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails