27 Kasım 2015

Şölen,Platon...

Platon'dan aşk üzerine felsefik dialoglar.
Kitabın arka kapak tanıtımı yeirince açıklayıcıydı bende yeni bir şey demek istemedim.
sadece bir beyit ile veda etmek istiyorum.
Bir şiir:
Platon okuyorum algılarım açık,
Ve Allah pelanı versin Platon.
gülümseme işareti,gülümseme işareti,gülümseme işareti.

Platon'u ne zaman okusam her seferinde  çok saygıdeğer üniversite hocam aklıma geliyor,kullakları çınlasın. :) 
Ki ben hocama ilk önce Platon'u hiç sevmediğimi söylemiştim O'da bana  Alfred North Whitehead'in sözünü söylemişti bana,şöyle ki:tüm felsefe tarihi Platon'a düşülen satır aralarından ibarettir.
Bu laftan sonra Platon kitapları hakkında nasii yorum yapayım :)
Ama yine de söyleyeceğimi söyledim. :))


 İ.Ö 416 yılında, ilk tragedyasıyla birincilik kazandığı günün ertesi akşamı, Atinalı tragedya şairi Agathon bir ziyafet verir evinde. Başta Sokrates, Aristophanes ve Alkibiades olmak üzere dönemin ünlü siyasetçilerinin, bilim adamlarının, sanatçılarının ve felsefecilerinin bir araya geldiği bu toplantıda konuşulanlar Platon’un ahlak konulu metinlerinden birine, aşk konusunun sanatla, ahlakla, siyasetle, bilimle ve felsefeyle olan ilişkisinin incelikli bir üslupla ele alındığı; sanatla felsefenin, edebiyatla bilimin içi içe örüldüğü bir edebiyat şaheserine temel olur. Derin düşüncelerle eğlendirici hikâyelerin karışıp kaynaştığı, sanatın bilin ve felsefeyle buluştuğu bu eser, insana dair en esasi konulardan birini, aşkı el almakta ve Platon felsefesine olduğu kadar Yunan düşüncesine de bir giriş niteliği taşımaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails