4 Ağustos 2015

anahtarlarıyla islam felsefesi,dr.necip taylan..


uzun yıllar önce okumuştum bu kitabı o zaman daha hiç felsefe bilgim olmamasına rağmen çok keyif almıştım.
çok akıcı ve anlaşılır bir dille yazılmış bir ders kitabı.
ders kitabı diyorum çünkü bu tarz kitaplar ancak çok meraklısına hitap edecek türden.
yoksa sadece ders için okunabilir.
ama çok keyifli bir kitaptı.okuduğum islam felsefesi kiapları için bir sıralama düşündüm.,ilk olarak bu okunmalı daha sonra bayraktar hocanın islam felsefesine giriş kiabı (yazısı için buraya tık tık ) daha sonra da bence neşet toku hocanın islam felsefesine giriş (yazısı işin buraya tık tık ) okunmalı.
daha sonra zaten tuğla büyüklüğünde islam felsefesi kitapları mevcut.
benim için sıra onlara geldi zaten.
bu  tarz felsefe giriş kitaplarından sıkıldım artık elimde ki o tuğla büyüklüğündeki islam felsefesi kitaplarına balıklama dalsam güzel olur bence.
zaten bu yüzden bu kitapları okudum.kendimi hazırlamak için.artık gayet hazır hissediyorum.
son olarak okuması keyifli,dili anlaşılır ve akıcı,meraklısına hitp eden çok güzel bir felsefe kitabıyıdı.


arka kapak:
Felsefe, bugün hayatımızın hemen her anında bizi kuşatan ilimlerin de anası sayılır. Felsefenin bilinen çok renkli ve çeşnili macerası ile İslam Dünyasının dünü ve bugünü, gerek olumlu ve gerekse olumsuz yönden yakinen ilgilidir. Bazen felsefe İslam aleminde otoritenin de tasvip ve teşvikini kazanmış, eğitim ve öğretimin içinde önemli yer almış, fakat bazen de neredeyse adı unutulur duruma düşmüştür. Biz, İslam Felsefesini sadece akademik bir disiplin olarak değil de İslam düşüncesi içindeki yeri bakımında günümüz için tekrar ele almak ve değerlendirmek durumundayız. İslam düşüncesi hayatında; felsefeyi, umumi kültür, medeniyet, değerler ve düşünce hayatından ayrı mütalaa etmek doğru olmasa gerektir.

prof.dr.necip taylan


Necip Taylan, 4 Ocak 1946'da Tekirdağ Malkara Yörücek Köyü'nde doğdu. Babasının adı Tahir, annesinin adı Fatma'dır.
Öğretim Üyesi; İstanbul Yüksek İslam Enstitüsü'nü bitirdi. Yüksek lisans ve doktorasını aynı Enstitü'de sistematik felsefe mantık alanında tamamladı. Uşak ve Tekirdağ'da öğretmenlik yaptı.
İstanbul Yüksek İslam Enstitüsü'nde Öğretim Üyeliği görevinde bulundu. 1983 yılında yardımcı doçent, 1989'da doçent, 1995'de profesör oldu.
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Felsefesi Anabilim Dalı'nda öğretim üyeliği görevini sürdürdü. Altı kitabı yayınlandı.
İyi düzeyde Arapça, orta düzeyde Farsça ve İngilizce bilen Taylan, evli ve 2 çocuk babasıdır. 22 Temmuz 2007 Genel seçimlerinde AKP'den  Tekirdağ milletvekili seçilmiştir.

şimdi benim sıramda hocanın islam düşüncesinde din felsefeleri adlı kitabı var.
artık o kitaba hazırım.
herkese keyifli okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails