24 Ağustos 2014

kerbela,nuray orak ergölen..

kim bir bardak soğuk su içerse,beni hatırlasın..
hz.hüseyin


bir okudum bitti postunda daha elazığ'dan birlikteyiz.
geleli iki hafta oldu ama sıcaktan da elazığ'dan da bu sefer çabuk bıktık :/
neyse elazığ'la ilgili yazıları sonraya saklıyor ve okudum bitti kısmına geçiyorum.


Dinler tarihi içerisinde hakkında belki de en fazla şey yazılmış olan Kerbela, dünya var oldukça üzerine yazılması devam edecek olan önemli bir olaydır. 

Önemi; olayın içerdiği kutsî ve dramatik unsurlardan kaynaklandığı gibi, bugün yaşayan bazı dinî kimlik ve kültürlerde merkezî bir konumda olmasındandır. Günümüzde var olan inanç ayrılıklarını, bunun nedenlerini ve oluşum sürecini öğrenmek Kerbela Olayı'nı öğrenmekle mümkündür. Bu sebeple pek çok mezhepsel olayın veya kültürel farklılıkların doğru anlaşılabilmesi Kerbela ve Hz. Hüseyin'in yüklendiği rolün doğru öğrenilmesine bağlıdır.

Bu nedenle kitabımız pek çok eksiği giderme, özellikle gençleri konu hakkında bilgilendirme amacı taşımaktadır. Umarız bu misyonu az da olsa yerine getirebilir. 
(Tanıtım Bülteninden)

kim bir bardak soğuk su içerse,beni hatırlasın..
hz.hüseyin


kerbela merakla okuduğum bir islam tarihi kitabı oldu.
kerbela olayının öncesinden olaylar alınarak ta ki günümüze kadar süren yankılarını ele alan bir kitaptı.
islam tarihine,kerbela olayına merakınız varsa okumanızı tavsiye ederim.
en azından olayların bir miktar arka planı aralanmaya ve açıklanmaya çalışılmış.


kitaptan ;
hz.ali,yirmi beş yıllık zaman zarfında halkta meydana gelen bu değişimi :benim size vezir olmam,sizin için emir olmamdan daha hayırlıdır,sözleriyle dile getirir ve düzene uyamayacağını belirtir..

hz.ali,ey insanlar! peygamber zamanında yaşadığımız zorluklar geri geldi,safınızı iyi tutun....

kaynakların söylediğine göre bu çatışmada hz.hüseyin'in yakınlarından oğulları ali,ömer ve yeğeni el-hasan dışında kimse kurtulamadı.


keyifle okuyun.

üzerinde fazla emek harcayamadığım bir post oldu bu seferlik beni idare edin :)
öğrenciyiz,kaçak göcek,cafelerde yazdık yani :)

kim bir bardak soğuk su içerse,beni hatırlasın..
hz.hüseyin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails