11 Eylül 2013

atlantıs / david gibbins...okudum bitti

tarihin en büyük gizemi açığa çıkıyor..
bir zamanlar dünyanın büyük bir kısmını yöneten muhteşem bir imparatorluk vardı...
imparatorluk hanedanı,denize hakim,daha önce eşi benzeri görülmemiş labirentlerle örülü,muazzam bir kalede yaşıyordu...
bir gün,deniz tanrısı poseidon'a meydan okuyunca,kale tek bir tufanla dalgalar tarafından yutuldu ve halkını bir daha gören olmadı..
yüzyıllardır atlantis efsanesiyle büyüyyen insanlar,bu ünlü adyı araştırmaktan vazgeçmediler.ileri bir medeniyete sahip olan halkı,büyük bir uyum ve zenginlik içinde yaşamıştır.bu mükemmel toplu,birdenbire tarihin bir yerinde ardında hiç bir iz bırakmadan tüm gizemiyle sulara gömülmüştürsonunda bir gün,bir deniz arkeoloğu olan jack howard'a şans güler ve artık tarihin en büyük gizemini çözmek onun elindedir.


bu kitap bana çok sevdiğim canım arkadaşım nur'umun hediyesiydi.geçen sene yazın birbirimize posta yoluyla hediyeler göndermiştik ve nur'un bana hediyesi olan üç kitaptan biri atlantis'ti.diğer ikisini çoktan okumuştum ama bu kitaba ancak bu sene sıra geldi.ilk okumaya bu şubatta elazığ'a giderken uçakta başlamıştım ama daha sonra bir kenara bırakıp üzerine pek çok kitap bitirmiştim.artık zamanı geldi deyip elime aldım bir solukta zevkle okudum.
elazığ uçak yolculuğu hatırası.artık Allah bilir bir daha gitmek ya nasip olur ya olmaz.


nur'un bana yazdığı notu.
nur'un notu :))


kitap bir tarih kitabı,bir macera kitabı,bir su altı arkeolojisi kitabı..
olaylar iskenderiye'de bir kazıyla başlar ve karedeniz'de su altı araştırmalarıyla devam eder,abhazya'ya kadar uzanır ve yine karadeniz'de nihayete erer.
kitap,deniz arkeoloğu jack howard'ın  kayıp kıta atlantis'e ait bir disk bulması ve arkadaşlarıyla karadeniz'de yaptıkları su altı çalışmalarını anlatıyor.
kitap tam bir tarih ve su altı araştırmaları ders kitabı gibi.kitabı okurken ancak böyle araştırma yapmış,konuya sonuna kadar hakim birinin böyle bir kitap yazabileceğini düşünüyorsunuz ki,yazar da zaten su altı arkeolojisi 
doktoru.
ben kitaptan son derece zevk aldım.son dönem okuduğum ve beğenmediğim kitapları hatırlayacaksınız.o yüzden bu kitap bütün o kötü kitapların üstüne çok iyi geldi :)
bol bilgi,sonuna kadar macera,sağlam karakterler,her şeyi yerinde bir kitaptı.
kitap bana dan brown'nın kitaplarını çok hatırlattı.yalnız sanki yazarın dilinde bir küçük eksiklik vardı.biraz daha dili iyi olsa sanki dan brown okuyormuşum gibi hissedecektim.ama bu kitap yazarın ilk romanı olduğu için sonuna kadar başarılı bence.bundan sonra elime diğer kitapları geçerse hiç tereddüt etmeden alır okurum.
kitaptaki teknik bilgilere,arkeologların araştırmaları için sahip oldukları teknolojiye hayran kalmamak elde değil.bir küçük ayrıntı;kitapta müslümanlar her zaman olduğu gibi batı tarafından terörist olarak gösterilmiş ama türk müslümanlara  hiç ellenmemiş.
kitabı rahatlıkla tavsiye ediyorum.zevkle okuyacaksınız.

kitaptan pasajlar 
....gelibolu gayet net bir şekilde görülüyordu,büyük bir parmak şeklindeki ada ege denizi'ne doğru uzanmış ve çanakkale'nin kuzey sınırını oluşturmuştu.tam altında hisarlık,yani truva destanının geçtiği bölge yer alıyordu.bir tarih burgacındaydılar,denizle karanın daraldığı,islam'ın yükselişine karşı  ilk tepkilerle birlikte,güneyden kuzeye,doğudan batıya yoğun insan hareketlerini bir baca gibi akıttığı bir yerdi burası.sakin ve huzurlu görüntü,truva kuşatmasından,gelibolu'daki kıyımına,birinci dünya savaşı'na kadar yaşanan kanlı çatışmaları gizliyordu bağrında.

..."istanbul benim en sevdiğim şehirlerden biri,"dedi jack."bir kez yolunu bulmayı becerirsen,hayal edebileceğin en zengin tarihi dokuyla karşılaşıyorsun."

david gibbins


David Gibbins (d. 1962) Kanada'lı sualtı arkeoloğu ve yazar.
İngiliz asıllı her ikisi de akademik olarak bilimle uğraşan anne ve babadan Saskatchewan, Kanada'da doğmuştur. Çocukluk ve gençlik yıllarında çoğunluğu deniz seyahati olmak üzere pek çok yeri görme imkânına kavuşmuştur. İngiltere'de Bristol Üniversitesinde Eski dönem Akdeniz ile ilgili çalışmalarından dolayı ödül ve derce almıştır. Cambridge Üniversitesinde arkeoloji doktorasını tamamlamıştır.
Scuba dalışlarına 15 yaşından itibaren başlamış ve pek çok batığın araştırılmasında yer almıştır. Ekibi ile beraber 1999-2000 yıllarında Türkiye civarında bulunan 5. yüzyıla ait bir geminin keşfinde yer almıştır.
Eğitim ve akademik hayatı sonrası yazarlık serüveni başlamış ve İngiltere'de 2005 yılında yayınlanan Atlantis kitabı 28 dile çevrilerek yarım milyonun üstünde satış rakamına ulaşmıştır. İkinci kitabıCrusader Gold ise 2006 Haziranında okurlarla buluşmuştur.
sıkılmadan zevkle okunacak bir kitap.iyi okumalar.

bir de arkadaşımın bana önerdiği atlantis belgeselinin linkini de vereyim
atlantis ;bir dünyanın sonu,bir efsanenin doğuşu
iyi seyirler,iyi okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails